Additional analogue pictures
|
Śākyamunis Rückkehr aus den Bergen [Śākyamunis Rückkehr aus den Bergen] (japanese: 出山釈迦図 Shussan Shaka zu) Chuan Shinko (japanese: 仲安真康) HideChūan Shinkō [m] japanese: 仲安真康 Name variations: Chūan, Isoku Dōjin, Kōseidō, Kyūka Sanjin, Shinkō, Chuan Shinko Profession: Zeichner, Kalligraf, Maler, Priester Country of proof: Japan Creative period: 1444-1457 first mentioned 1444 last mentioned 1457 active in Kamakura LiteratureAKL, Bd. XIX, 1998, 86 Muromachi-Zeit (1333-1573), Mitte 15. Jahrhundert Bild 71,5 x 27,5 cm, Gewicht: 300 gr, Durchmesser: 3 cm Tusche auf Papier
Siegel, unten rechts, Transkription: Chūan & Shinkō
Köln, Museum für Ostasiatische Kunst, , A 09,63
LiteratureJapan Society, Catalogue of Japanese Art in Foreign Collections 8, 1999, S. 35, Kat.-Nr. 92, Abb. 92 (SW-Tafel) Hide Painting in the Museum of East Asian Art, Colognein: Catalogue of Japanese Art in Foreign Collections edited by The Japan Society for the Conservation of Cultural Property (= Catalogue of Japanese Art in Foreign Collections, Volume 8) Nara 1999 Meisterwerke MOK, Tobu-Tukuoka-Yamagata 1997-1998, Kat.-Nr. 69 Hide Kerun Tôyôbijutsukanten (Meisterwerke aus China, Korea und Japan im Museum für Ostasiatische Kunst Köln)edited by White Public Relations Co. Ltd. Tokyo 1997 Girmond, Japanese Buddhist Painting and Sculpture MOK, 1997, S. 54 Hide The Collection of Japanese Buddhist Painting and Sculpture in the Museum of East Asian Art in Colognein: Orientations, Volume 28, 1997, 1 Hongkong 1997 S. 46-55 Köln MOK, Meisterwerke, 1995, S. 210, Kat.-Nr. 88, Abb. S. 211 Hide Meisterwerke aus China, Korea und Japanedited by Adele Schlombs edited by Museum für Ostasiatische Kunst Köln1. AuflageTirage, 1995 Kodansha, Japanese Art: The Great European Collections 8, 1992, Abb. 17 (Farbtafel) Hide edited by Kodansha Publishers Ltd. (= Hizō nihon bijutsu taikan / Japanese Art: The Great European Collections, Kerun tōyō bijutsukan, Vol. 8) Tokyo 1992 Speiser, Meisterwerke im MOK, Köln 1963, Kat.-Nr. 3, Abb. S. 44 Kat. 3 (SW-Tafel) Hide Werner Speiser, Meisterwerke im Museum für Ostasiatische Kunst (50. Jubiläum des Museums)edited by Museum für Ostasiatische Kunst Köln 1963 Leiko Ikemura: All about Girls and Tigers, Köln 2015, S. 208 f. Hide Leiko Ikemura: All about Girls and Tigersedited by Museum für Ostasiatische Kunst Köln & Verlag der Buchhandlung Walther König, Köln Köln 2015 Paul Klee und der Ferne Osten, Bern 2012, Abb. S. 92 Hide Osamu Okuda und Marie Kakinuma, Paul Klee und der Ferne Osten. Vom Japonismus zu Zenedited by Zentrum Paul Klee, Bern & Museum für Ostasiatische Kunst Bern 2012 S. 151 Köln MOK, Splendid Impressions, 2011, S. 122, Kat.-Nr. II-1 Hide Doris Croissant, Yukio Lippit, Melissa McCormick, Matthew P McKelway und Josua S. & Trede, Melanie Mostow, Splendid Impressions: Japanese Secular Painting 1400-1900 in the Museum of East Asian Art, Cologneedited by Doris Croissant edited by Museum für Ostasiatische Kunst & Hotei Publishing Leiden 2011 Goldene Impressionen, Köln 2011, S. 48, Abb. Nr. 35 Hide Susanne Kuhn, Goldene Impressionen. Japanische Malerei 1400-1900edited by Museum für Ostasiatische Kunst Köln 2011 Zen und die westliche Welt, Bochum 2000, Abb. 5 ExhibitionsLeiko Ikemura: All about Girls and Tigers, Köln 2015 Paul Klee und der Ferne Osten, Bern 2012 Hide Vom Japonismus zu Zen. Paul Klee und der Ferne Osten 19.01.2013-12.05.2013 Bern, Zentrum Paul Klee Goldene Impressionen, Köln 2011 Hide Splendid Impressions. Japanese secular painting 1400-1900 & Goldene Impressionen. Japanische Malerei 1400-1900 29.10.2011-.0..0. 201 Köln, Museum für Ostasiatische Kunst Zen und die westliche Welt, Bochum 2000 Meisterwerke MOK, Tobu-Tukuoka-Yamagata 1997-1998 Hide Kerun Tôyôbijutsukanten (Meisterwerke aus China, Korea und Japan im Museum für Ostasiatische Kunst Köln) 1997 Tobu, Museum of Art Explanations for this objectBuddha Shakyamûni practiced austerities in the mountains before giving up asceticism as a means of achieving spiritual understanding. He descended to meditate under a Bodhi tree before his awakening. In Chan Buddhist art, this transitional moment visualized the concept of intuitive enlightenment. The sensitive brushwork makes the Cologne painting by the monk Chûan Shinkô an outstanding example of Zen-Buddhist apparition painting. |
Permalink: https://mok-public-test.kulturelles-erbe-koeln.de/documents/obj/05080901
Dok-Nr.: obj 05080901
- Universitäts- und Stadtbibliothek Köln
- Chuan Shinko
- Kunst- und Museumsbibliothek
- Chuan Shinko
- Deutsche Nationalbibliothek
- Chuan Shinko
- Artlibraries.net
- Chuan Shinko