Additional analogue pictures
|
Su Shi auf einem Pferd reitend, [Su Shi auf einem Pferd reitend] (japanese: 蘇軾騎馬図 So Shoku kiba zu) Kanō Hidenobu Japan Frühe Edo-Zeit (1603-1868), 17. Jahrhundert Bild 94 x 34 cm (ohne Montierung), 170,8 x 47 cm (mit Montierung) Tusche auf Papier
Siegel, unten links, Transkription: Hidenobu, Beschreibung: Künstlersiegel
Köln, Museum für Ostasiatische Kunst, , A 170
LiteratureJapan Society, Catalogue of Japanese Art in Foreign Collections 8, 1999, S. 51, Kat.-Nr. 144, Abb. 144 (SW-Tafel) Hide Painting in the Museum of East Asian Art, Colognein: Catalogue of Japanese Art in Foreign Collections edited by The Japan Society for the Conservation of Cultural Property (= Catalogue of Japanese Art in Foreign Collections, Volume 8) Nara 1999 Kodansha, Japanese Art: The Great European Collections 8, 1992, Abb. 19 (SW-Tafel) Hide edited by Kodansha Publishers Ltd. (= Hizō nihon bijutsu taikan / Japanese Art: The Great European Collections, Kerun tōyō bijutsukan, Vol. 8) Tokyo 1992 Fischer, Japanisches Tagebuch, 1938, Abbildung 75 Paul Klee und der Ferne Osten, Bern 2012, Abbildung S. 72 Hide Osamu Okuda und Marie Kakinuma, Paul Klee und der Ferne Osten. Vom Japonismus zu Zenedited by Zentrum Paul Klee, Bern & Museum für Ostasiatische Kunst Bern 2012 S. 151 Köln MOK, Splendid Impressions, 2011, II-8, S. 132 f. Hide Doris Croissant, Yukio Lippit, Melissa McCormick, Matthew P McKelway und Josua S. & Trede, Melanie Mostow, Splendid Impressions: Japanese Secular Painting 1400-1900 in the Museum of East Asian Art, Cologneedited by Doris Croissant edited by Museum für Ostasiatische Kunst & Hotei Publishing Leiden 2011 ExhibitionsPaul Klee und der Ferne Osten, Bern 2012 Hide Vom Japonismus zu Zen. Paul Klee und der Ferne Osten 19.01.2013-12.05.2013 Bern, Zentrum Paul Klee Goldene Impressionen, Köln 2011 Hide Splendid Impressions. Japanese secular painting 1400-1900 & Goldene Impressionen. Japanische Malerei 1400-1900 29.10.2011-.0..0. 201 Köln, Museum für Ostasiatische Kunst Explanations for this objectDepictions of episodes from the life of the Chinese scholar-poet Su Shi (1037-1101) were produced in large number in Japan. The subject of ‘Su Shi riding a horse’ is most likely to refer to the poet’s exile to South China, where he borrowed a peasant’s straw hat and coat in the rain. With his long-torsoed figure and his two-tonal approach, Hidenobu follows the convention established by the Kanô school in the 16th century. |
Permalink: https://mok-public-test.kulturelles-erbe-koeln.de/documents/obj/05719540
Dok-Nr.: obj 05719540
- Universitäts- und Stadtbibliothek Köln
- Kanō Hidenobu
- Kunst- und Museumsbibliothek
- Kanō Hidenobu
- Deutsche Nationalbibliothek
- Kanō Hidenobu
- Artlibraries.net
- Kanō Hidenobu