font-awesome-load
material-design-icons-load
de | en | fr
Connect | Favorites (0) | My searches (0) | Basket (0) | Museum für Ostasiatische Kunst | Barrier-free | FAQ
 
 
  • Person shown:
  • Reproduction-no.: rba_d018836
    Image credits: Rheinisches Bildarchiv Köln, Walz, Sabrina, 09.12.2009
    Kiyohara no Motosuke (from The Thirty-Six Poetic Immortals), Japan, Inv.-Nr. A 106
  • Reproduction-no.: rba_mf701096
    Image credits: Rheinisches Bildarchiv Köln
    Kiyohara no Motosuke (from The Thirty-Six Poetic Immortals), Japan, Inv.-Nr. A 106

Additional analogue pictures

  1. Photo no.: RBA 701 096          


These negatives/slides are analogous. They can be viewed in the Rheinische Bildarchiv. Please direct your inquiry to the office of the Rheinische Bildarchiv: rba@rbakoeln.de.

Der Dichter Kiyohara no Motosuke (von den Sechsunddreißig Unsterblichen der Dichtkunst)

[Der Dichter Kiyohara no Motosuke (von den Sechsunddreißig Unsterblichen der Dichtkunst)]


(japanese: 三十六歌仙 清原元輔 Sanjūrokkasen Kiyohara no Motosuke)
Japan
Frühe Edo-Zeit (1603-1868), 17. Jahrhundert
Bild

36,7 x 22,4 cm, Tiefe: 1,5 cm, Gewicht: 1,4 kg
Farben und Gold auf gerahmten Papier

Inscription

Aufschrift, oben: Oto nashi no taki to zo tsuhi ni narinikeru ihade mono omofu hito no namida ha They have become at last a waterfall that makes no sound - the tears of the one who broods without speaking. (Übersetzung) Gedicht von Kiyohara no Motosuke (908-990); übersetzt von Joshua Mostow. (Beschreibung)

Literature

Japan Society, Catalogue of Japanese Art in Foreign Collections 8, 1999, S. 28, Kat.-Nr. 79, Abb. 79 (SW-Tafel)

 
Hide

Painting in the Museum of East Asian Art, Cologne

in: Catalogue of Japanese Art in Foreign Collections

edited by The Japan Society for the Conservation of Cultural Property

(= Catalogue of Japanese Art in Foreign Collections, Volume 8)

Nara 1999

Kodansha, Japanese Art: The Great European Collections 8, 1992, Abb. 32 (Farbtafel)

 
Hide

edited by Kodansha Publishers Ltd.

(= Hizō nihon bijutsu taikan / Japanese Art: The Great European Collections, Kerun tōyō bijutsukan, Vol. 8)

Tokyo 1992

Köln MOK, Splendid Impressions, 2011, IV-6 b, S. 171

 
Hide

Doris Croissant, Yukio Lippit, Melissa McCormick, Matthew P McKelway und Josua S. & Trede, Melanie Mostow, Splendid Impressions: Japanese Secular Painting 1400-1900 in the Museum of East Asian Art, Cologne

edited by Doris Croissant

edited by Museum für Ostasiatische Kunst & Hotei Publishing

Leiden 2011

Exhibitions

Goldene Impressionen, Köln 2011

 
Hide

Splendid Impressions. Japanese secular painting 1400-1900 & Goldene Impressionen. Japanische Malerei 1400-1900

 29.10.2011-.0..0. 201 Köln, Museum für Ostasiatische Kunst

     

Permalink: https://mok-public-test.kulturelles-erbe-koeln.de/documents/obj/05719595
Dok-Nr.: obj 05719595

 
End of caption